top of page
Honda CRF450R

har vært selve referanse-motocrosseren siden den ble introdusert I 2002. Den har kontinuerlig blitt oppgradert. I 2020-utgaven fikk Honda Selectable Torque Control (HSTC), og den var grunnlaget for CRF450RW HRC-racemaskinen som ble kjørt i 2019 MX GP World Championship av #243 Tim Gajser. Den nye 2021-utgaven av CRF450R er et resultat av hva Gajser og HRC lærte på den lange veien til sammenlagtseieren i 2019.

Nye CRF450R har et bredt spekter av forbedringer og oppgraderinger. Hovedtemaet er «Razor-sharp Cornering». Sykkelen er nå 2 kilo lettere, takket være revidert ramme og underramme. Den nye rammen og svingarmens stivhetsbalanse, kombinert med en tightere chassisgeometri, større bakkeklaring og endringer i støtdempere, er alle endret for å levere en optimal svingytelse. Det betyr også en mindre sliten fører.  

 
Fullstendig fornyet
Takket være en smalere ramme på 8,4 kilo, er den nå slanket med 700 gram. Underrammen er nå 320 gram lettere. Mens vridningsstivheten er opprettholdt, har sidestivheten blitt redusert med 20 prosent for å øke svinghastigheten, grepet og styringsnøyaktigheten. Støtdemperne foran har nå en 5 mm lengre slaglengde, mens bakdemperen nå responderer raskere samtidig som den er slanket med 200 gram.  

Setet er kortere, lettere og 10 mm lavere bakerst for å gi større bevegelsesfrihet. Den nye maskinen er nå hele 70 mm smalere, og tørrvekten på nye CRF450R er 105,8 kilo – to kilo lettere enn den forrige modellen.

Bensintanken i titan er redesignet og rommer 6,3 liter. Styret kan justeres for fire ulike kjørestillinger. En helt ny rød grafikk kompletterer de skarpere linjene til 2021-utgaven av CRF450R.

bottom of page